Faalangsttraining voor scholieren – begeleid

Deze cursus is geschikt voor je als:

  • het moeilijk vindt om (jezelf) te presenteren
  • weinig zelfvertrouwen hebt
  • je het moeilijk vindt om met andere mensen om te gaan
  • bij het maken van bijvoorbeeld proefwerken stijf staat van de zenuwen
  • wilt leren om te gaan met de angst om te falen

Informatie over de online Faalangsttraining

De training bestaat uit vijf delen. Je krijgt een persoonlijke coach (een gediplomeerde maatschappelijk werker) gedurende de gehele training. Deze begeleidt jou in jouw persoonlijke digitale omgeving, 'Mijn Kwadraad'. Elk deel van de training bestaat uit een stuk theorie en een huiswerkopdracht. De huiswerkopdrachten zijn bedoeld om te oefenen met wat je geleerd hebt. Als je de huiswerkopdrachten die bij het deel waar je mee bezig bent gemaakt hebt, dan stuur je de huiswerkopdracht naar je coach. Je coach zal je dan feedback geven op de door jou gemaakte opdracht en stuurt je het volgende deel op.
Natuurlijk mag je altijd tussendoor vragen stellen aan je coach. We willen niet dat je blijft wachten met dingen die je dwarszitten.

Inhoud van de cursus

Thema’s die aan de orde komen zijn onder andere:

  • Positief denken
    Mensen die positief over zichzelf denken voelen zich minder onzeker over zichzelf en kunnen daardoor problemen beter oplossen. We laten zien hoe positief denken werkt en hoe je positiever kunt leren denken over jezelf.
  • Opstellen van leerdoelen
    Nadat je geleerd hebt hoe je positief kunt denken, ga je kijken in welke situatie je beter wilt omgaan met je faalangst. Hiervoor ga je doelen opstellen om jezelf uit te dagen je grens een beetje te verleggen.
  • Jouw zelfvertrouwen
    Het is belangrijk dat je weet wat je nu al goed kunt. Dat is de basis voor je zelfvertrouwen. Je gaat onderzoeken waar jij al goed in bent.
  • Ontspanning
    Het is ook belangrijk om jezelf te kunnen ontspannen. Als je gespannen bent, is de kans op falen groter. Je leert hoe je op een makkelijke manier jezelf kunt ontspannen.

De opbouw van de training

  • Deel 1: Positief denken
  • Deel 2: Je gedachten ‘uitdagen’
  • Deel 3: Doelen stellen, zelfvertrouwen en ontspannen
  • Deel 4: De situatie waar je met jouw faalangst wilt leren omgaan opschrijven en kijken hoe het anders kan
  • Deel 5: Dit plan gaan uitvoeren en nabespreken met je coach

Vragen

Als je geïnteresseerd bent in de Faalangsttraining, maar je weet niet of de training geschikt voor je is, dan kun je ons altijd vrijblijvend je vraag stellen. Je kunt je natuurlijk ook meteen aanmelden. Wil je liever eerst even rondkijken, dan kun je eerst 'Mijn Kwadraad' aanmaken. Voor al deze mogelijkheden kun je gebruik maken van de knoppen in het menu hieronder.