Opvoedbureau

Hoe kun je je aanmelden?

Heb je vragen over de opvoeding van je kind? Een aanmelding bij het opvoedbureau kan op verschillende manieren:

  • je kunt jezelf aanmelden;
  • je kunt verwezen worden door iemand;
  • als je daar toestemming voor geeft, kunnen anderen namens jou een aanmelding doen.

Aanmelden doe je door:

Welke gegevens slaan we van je op?

In je dossier noteren we o.a. je naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Ook je telefoonnummer slaan we op. Deze gebruiken we om contact met je te zoeken.

Het e-mailadres wordt genoteerd, zodat het Online Dossier optimaal werkt.

Daarnaast zullen we in het kort je hulpvraag en andere belangrijke punten uit het gesprek noteren.

Waar slaan we die gegevens op?

In Mijn Kwadraad, je Online Dossier, wordt de informatie genoteerd. Je kunt op elk moment je Online Dossier inzien.

Wanneer slaan we gegevens van je op?

Wanneer we contact met je hebben (gehad) schrijven we hiervan een kort verslag.
Wat is er besproken en afgesproken? Dit slaan we op in je Online Dossier.

Wat kun je van ons verwachten?

Wanneer je je bij ons aanmeldt, nemen we binnen een week contact met je op en zullen we je vragen wat je hulpvraag is. Er wordt zo snel mogelijk een afspraak ingepland.
Bij de pedagoog is over het algemeen geen wachtlijst.

We proberen de trajecten zoveel mogelijk op maat aan te bieden.
Zo kan de afspraak bij jou thuis plaatsvinden of op een locatie van Kwadraad.
Het aantal gesprekken met de pedagoog varieert van 1 gesprek tot 7 à 8 gesprekken. Als blijkt dat er meer nodig is, denken we met je mee over welke hulp je kind nodig heeft. En helpen we mee bij een eventuele verwijzing.

Het kan ook zijn dat we een traject afsluiten en dat je na een paar maanden opnieuw contact met ons opneemt. Dan starten we met jou een nieuw traject.